Διεύθυνση: | Μιχάλειο Κτήριο, 82132 Χίος |
Γραφείο: | 1ος όροφος |
Τηλέφωνο: | 2271035344 |
Γνωστικό Αντικείμενο: | Στρατηγική Διοίκηση Τουριστικών Προορισμών |
Ο Νικόλαος Γεώργιος Καραχάλης είναι Επίκουρος Καθηγητής στο ΤΟΔιΤ από το Φεβρουάριο του 2022. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στον αστικό τουρισμό, τη διαχείριση και το σχεδιασμό προορισμών, τη σχέση τουρισμού και δημιουργικών βιομηχανιών, τον υπεύθυνο τουρισμό και το place marketing/branding.
Κατέχει Διδακτορικό Δίπλωμα (Ph.D.) από το Πάντειο Πανεπιστήμιο (2007) με θέμα την Πολιτιστική και Τουριστική Στρατηγική των Πόλεων, διατμηματικό Μεταπτυχιακό (M.A) European Urban Cultures από τα Πανεπιστήμια Βρυξελλών (ULB), Τίλμπουργκ, Μάντσεστερ (MMU) και Ελσίνκι (1999) και βασικό πτυχίο (B.Sc.) στην Οικονομική και Περιφερειακή Ανάπτυξη από το Πάντειο Πανεπιστήμιο 1997).
Διδάσκει από το 2009 στο προπτυχιακό και μεταπτυχιακό πρόγραμμα (ΠΜΣ Πολεοδομία-Χωροταξία, ΔΠΜΣ Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Τουρισμού και Πολιτισμού) του Τμήματος Μηχ. Χωροταξίας, Πολεοδομίας & Περιφερειακής Ανάπτυξης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Έχει διδακτική εμπειρία ως μέλος ΣΕΠ στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (από το 2009 έως σήμερα), στο θερινό πανεπιστήμιο Urban Heritage του Πανεπσιτημίου της Ουτρέχτης, στο αγγλόφωνο πρόγραμμα Sustainable Tourism Development: Heritage, Environment, Society του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου/Πανεπιστήμιου Αιγαίου/ Paris 1 Panthéon-Sorbonne University, στο πρόγραμμα Hospitality and Tourism Management του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδας, στο τμήμα Γεωγραφίας του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου, κ.α. Έχει εκτεταμένη εμπειρία στη σύνταξη ερευνητικών προτάσεων και στη διαχείριση ευρωπαϊκών προγραμμάτων (Innovative Actions, Interreg, ESPON, Culture, URBACT κ.ά.) με έμφαση στα θέματα πολιτιστικής διαχείρισης και τουριστικής στρατηγικής. Είναι ειδικός εμπειρογνώμονας/εισηγητής του προγράμματος URBACT από το 2013 σε θέματα πολιτισμού/τέχνης και τοπικής οικονομικής ανάπτυξης. Είναι Επιστημονικός Υπεύθυνος για το Πανεπιστήμιο Αιγαίου για το έργο "Σχεδιασμός πολιτιστικού masterplan, πολιτιστικής αναπτυξιακής πολιτικής και πολιτιστικής ταυτότητας (brand) για επιλεγμένες περιοχές της χώρας” που ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2023. Το έργο αποτελεί ανάθεση μέσω προγραμματικής σύμβασης από το ΥΠΠΟ στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το ΙΠΑ του Παντείου Πανεπιστημίου στο πλαίσιο των έργων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και αφορά επιλεγμένα νησιά και πόλεις στις παραμεθόριες περιοχές.
Προπτυχιακά
Χειμερινό Εξάμηνο:
Τυπολογίες και Χαρακτηριστικά Τουριστικών Προορισμών - Α’ εξαμήνου - Μάθημα επιλογής
Τουρισμός και Αειφόρος Ανάπτυξη – Ε’ εξαμήνο - Υποχρεωτικό επιλογής
Εαρινό Εξάμηνο:
Διαχείριση Τουριστικών Προορισμών, Στ Εξάμηνο – Υποχρεωτικό Κατεύθυνσης
Τουριστική Ανάπτυξη και Πολιτική – Ζ εξάμηνο- Υποχρεωτικό Κατεύθυνσης
Έχει δημοσιεύσει άρθρα σε ελληνικά και ξένα επιστημονικά περιοδικά (Place Branding and Public Diplomacy, European Planning Studies, κ.α) , τόμους, πρακτικά επιστημονικών συνεδρίων, κ.ά. για θέματα τουριστικής ανάπτυξης, μάρκετινγκ τόπου, σχεδιασμού ελεύθερου χρόνου και πολιτιστικής οικονομίας. Το 2024 κυκλοφόρησε το βιβλίο με τίτλο «Σχεδιασμός και Διαχείριση Τουριστικών Προορισμών, Χωρικές και Στρατηγικές Προσεγγίσεις» μαζί με την Ευθυμία Σαραντάκου από τις εκδόσεις Κριτική.
(ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ) ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΣΕ ΔΙΕΘΝΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ, ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΣΕ ΒΙΒΛΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΜΕ ΚΡΙΣΗ
- Karachalis N., Deffner A. (2022) “City breaks”, In Buhalis, D., (ed.) Encyclopedia of Tourism Management and Marketing, Cheltenham, UK: Edward Elgar Publishing. https://doi.org/10.4337/9781800377486.city.breaks.
- Deffner A, Psatha E, Karachalis N. Resource Mapping and Place Branding as a Strategy Approach in an Attempt to Establish Cross-Border Areas of Greece and Albania as Tourism Destinations. Tourism and Hospitality. 2022; 3(1):80-99. https://doi.org/10.3390/tourhosp3010006
- Koumara Tsitsou S., Karachalis N. “Traditional products and crafts as main elements in the effort to establish a city brand linked to sustainable tourism: Promoting silversmithing in Ioannina and silk-production in Soufli, Greece”, Place Branding and Public Diplomacy, 17, 257–267 https://doi.org/10.1057/s41254-021-00200-y
- Karachalis N. (2021), “Temporary Use as a Participatory Placemaking Tool to Support Cultural Initiatives and Its Connection to City Marketing Strategies—The Case of Athens" Sustainability 13, no. 4: 1652. https://doi.org/10.3390/su13041652
- Deffner A., Karachalis N., Psatha E., Metaxas T., Syrakoulis K. (2020) “City Marketing and Planning in Two Greek Cities: Plurality or Constraints?”, European Planning Studies, 28:7, 1333-1354 https://doi.org/10.1080/09654313.2019.1701291.
- Karachalis N. (2015), “New tourism geographies in Athens: Heritage routes, changing neighbourhoods, and the need for new narratives”, article in Pharos Vol. XXI - Special issue “Athens, Historic City, Modern Metropolis”, p.p. 57-72, Peeters Publ., Louvain.
- Karachalis, N. Deffner A. (2012), “Rethinking the Connection Between Creative Clusters and City Branding: the Cultural Axis of Piraeus Street in Athens”, Quaestiones Geographicae. 31 (4) Issue 4, pp. 87–97.
- Konsola D., Karachalis N. (2010), «Τhe creative potential of medium-sized greek cities: critical reflections on contemporary cultural strategies», International Journal of Sustainable Development, Vol.13, No.1/2, pp.84 – 96.
- Konsola D., Karachalis N. (2009), “Arts festivals and urban cultural policies: the case of medium sized and small cities in Greece”, Cultural Policy and Management Yearbook 2009, σελ. 51-63 Istanbul Bilgi University Press, Boekman Publications, Άμστερνταμ-Κωνσταντινούπολη (ISSN/ISBN:978-90-6650-095-2).
ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΣΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΥΣ ΤΟΜΟΥΣ/ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΒΙΒΛΙΩΝ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
- Καραχάλης Ν., Τρακόσας Κ. (2019), «Πολιτιστικός Σχεδιασμός, Τοπικές Κοινότητες, Συμμετοχικές Διαδικασίες Λήψης Αποφάσεων και Crowdsourcing. Η εμπειρία των ελληνικών πόλεων» στο Κορρές Γ., Κουρλιούρος Η., Κοκκίνου Αικ., (επ.) Σύγχρονα Κείμενα Κοινωνικών Επιστημών και Γεωγραφίας: Θεωρία και Πολιτικές, Πανεπιστήμιο Αιγαίου σελ. 90-102, ΙSBN: 978-618-00-1695-6.
- Καραχάλης Ν. (2018) «Η συμβολή των νέων χώρων πολιτισμού στο branding της Αθήνας: Ευκαιρίες και Διλήμματα» στο Κοντοχρήστου Μ. (επ) Διεθνές Γίγνεσθαι και Πολιτισμός, σ. 231-254, Εκδόσεις Ι. Σιδέρης.
- Καραχάλης Ν. (2017) «Η ανάδειξη του τοπικού πολιτισμού ως κύριο στοιχείο ταυτότητας των πόλεων και η συζήτηση για το μάρκετινγκ πόλης στην Ελλάδα», περ. Γεωγραφίες, τ.30, σελ. 30-40.
- Καραχάλης Ν. και Δέφνερ Α. (2016) «Πολιτιστική οικονομία, ειδικά γεγονότα και ταυτότητα της πόλης: η διεκδίκηση της ανάθεσης της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης για το 2021» στο Αυδίκος Β., Καλογερέσης Αθ. (2016), Κείμενα για τη Δημιουργική Οικονομία, Αγορές, Εργασία, Πολιτικές, σελ 169-196, Εκδ. Επίκεντρο. Καραχάλης Ν.(2015) «Στρατηγικές διαχείρισης της εικόνας και της προβολής των πόλεων (city branding) και πολιτιστική αναζωογόνηση» στο Πούλιος κ.ά., Πολιτισμική Διαχείριση, Τοπική Κοινωνία και Βιώσιμη Ανάπτυξη Κάλλιπος Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ηλεκτρονικά Συγγράμματα και Βοηθήματα, Αθήνα.
- Δέφνερ Α., Καραχάλης Ν., (επιμ.) (2012), Marketing και Branding του Τόπου: H Διεθνής Εμπειρία και η Ελληνική πραγματικότητα, Βόλος: Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Θεσσαλίας,σελ.303-322
- Καραχάλης Ν. (2011), «Βιώσιμες πολιτικές επανάχρησης κτιριακών συνόλων και δραστηριότητες πολιτισμού και αναψυχής: Νέοι «εναλλακτικοί» πολιτιστικοί χώροι στο Άμστερνταμ και την Αθήνα», στον Δεμαθάς Ζ (επ.) Επιστημονικό Τόμο προς τιμή του Καθηγητή Π. Λουκάκη, Πάντειο Πανεπιστήμιο, Αθήνα, Δαρδάνος/Gutenberg σελ. 370-390. Καραχάλης Ν. (2011), «Συγκεντρώσεις πολιτιστικών επιχειρήσεων και αστική αναζωογόνηση: Διαπιστώσεις από την περιοχή του Ψυρή» στο Ψυχάρη Γ., Φώτη Γ. (επιμ.), Αστική Ανάπτυξη στην Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση, Βόλος: Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Θεσσαλίας, σελ.521-537.
- Καραχάλης Ν. (2006), «Ο ρόλος των νέων τεχνολογιών και της εικονικής πραγματικότητας στην ανάπτυξη του πολιτιστικού τουρισμού στις Ελληνικές περιφέρειες: Η περίπτωση της Στερεάς Ελλάδας», στο Κοκκώσης Χ., Φώτης Γ., Περιφερειακή Επιστήμη και Πολιτική: Ελλάδα και Βαλκάνια, σελ. 173-184, Εκδ. Ελληνικό τμήμα Ευρωπαϊκής Εταιρίας Περιφερειακής Επιστήμης – Γκοβόστη, Αθήνα.
ΔΙΕΘΝΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ (ΕΠΙΛΟΓΗ)
- Karachalis N. (2021) «Come and visit our citizen-run projects: Placemaking, experimentation and spontaneity as key elements of destination marketing approaches in European cities» Paper at the IPBA 5th Annual Conference, Barcelona, 7-9 December 2021.
- Papantina T., Karachalis N. (2021) Exploring the main elements of a post Covid- 19 destination management and branding strategy for the city of Kastoria. in Christou E. and Fotiadis A. (Eds.) Restarting Tourism, Travel and Hospitality. Thessaloniki, Greece, 2021: IHU-SEB.
- Giorgou F., Karachalis N. (2019) Supporting Accessible Tourism through Gamification: Branding Thessaloniki as an Accessible City” Paper at the IPBA 4th Annual Conference, Volos, 27-29 November 2019.
- Karachalis N. (2019), “Athens’ Appeal as a City in Crisis, the image of Berlin and some more place branding dilemmas”, Paper at the IPBA 4th Annual Conference, Volos, 27-29 November 2019.
- Karachalis N. (2018) «Athens‘ Tourism Appeal as a City in Crisis, Seminar “Troubled Attractions”, Tourism and Place Marketing Research Group, School of Business, University of Leicester, 5-6 June 2018.
- Karachalis N., Deffner A., (2017) “Culture-led city branding and the impacts of mega events: the ECOC 2021 bids in Greece”, Paper at the 54ème Colloque de l'ASRDLF se tiendra conjointement avec et le 15ème Conférence de la section Grecque de l’ERSA, 5-7 July, Athens.
- Deffner A., Karachalis N. (2014) “The elaboration of a city marketing plan for Kozani: A planning response to socio-economic pressures?, Paper at AESOP 2014 Conference, 9-12 July, Utrecht.
- Karachalis N., Tsapari O. (2013), “Local Music Scenes, City identities and Urban Regeneration: The case of Perama in Greece”, paper at the Echopolis-Days of Sound, International Conference, 29 September – 3 October 2013, Athens
- Deffner A., Karachalis N., Metaxas T. (2013), “Place/ City Marketing and Branding in Greece: Theory, practice and teaching of a multidisciplinary subject”, paper at the “Changing Cities” Conference, Skiathos 18-21 June [CD ROM].
- Deffner A., Karachalis N., Psatha E. (2013), “Designing a city branding strategy for Volos: Key issues and dilemmas”, Εισήγηση στο 3rd International Place Branding and 2nd Institute of Place Management Conference. The Business of Place: Critical, Practical and Pragmatic Perspectives. p.64-73, Μanchester Metropolitan University, Manchester 14-15 Φεβρουαρίου 2013.
- Karachalis N. (2012), «City Center Neighbourhoods, Culture-led Regeneration and the role of Branding: The case of Psiri in Athens», In International Place Branding Conference, Special Edition Conference Proceedings, 20-21 January, Utrecht, pp.105-118 (ISBN 9780955173288).
- Karachalis N., Deffner A. (2011), «Cultural Industries, Creative Clusters and City Branding: The Case of Athens”, Εισήγηση στο European Urban Research Association (EURA) Conference “The City without Limits”, 23-25 Ιουνίου, Κοπεγχάγη 2011.
- Karachalis N., Dracaki L. (2011) “The effects of cultural tourism and leisure developments on the daily operation of the historical city of Athens”, 10th international conference on Urban History, Specialist Session “Historical European towns and cultural tourism. Transformation of the urban historical tissues in the 21st century”. Ghent, 1-4 Sept. 2010
- Papadaskalopoulos Ath., Christofakis Em., Karachalis N. (2007), «EU-Supported Regional Development after 2007: Lessons Learnt and Future Priorities of the Greek Regions Falling under the New “Competitiveness” Objective Programmes», Conference Selected refereed papers, 32-61 University of Thessaly Press, Volos.
- Karachalis N., Kyriazopoulos E. (2006), «Greek port cities in transition: Regeneration strategies, waterfront development and the role of cultural and tourist resources», υ, 46th ERSA Congress, 08/30-09/03, Volos, Greece.
Εξωτερικός κριτής στα διεθνή επιστημονικά περιοδικά European Urban and Regional Studies, Cities, Annals of Tourism Research και Journal of Place Management and Development. Mέλος της Επιστημονικής Επιτροπής και Κριτής στο περιοδικό «Αειχώρος».